Şenol Güneş istifa etmeli!

Şenol Güneş’ten istifa yanıtı

Yüzümüz kalmadı

Vaka sayısında düşüş devam ediyor!

AK Partili başkanlardan Kayseri’ye tam not

Burak Elmas’tan Fatih Terim açıklaması

Aydın’da araçlar suya gömüldü

CHP Ortaca’dan ‘turizm’ çığlığı yükseldi

Vatan Partisi’nden Başkan Hürriyet’e ziyaret

Gaziantep Büyükşehir’den Gazipaşa mesaisi

Şenol Güneş istifa etmeli...

Şenol Güneş’ten istifa ya...

Yüzümüz kalmadı

Vaka sayısında düşüş deva...

AK Partili başkanlardan K...

Yükleniyor

Yükleniyor

Yükleniyor

Mevsimsel depresyon kadınlarda daha fazla görülüyor

Uzmanlar, mevsimsel depresyonun kadınlarda daha fazla görüldüğünü belirterek, hamur işi ve tatlı isteğinin depresyon habercisi olduğunu belirtti.

İSTANBUL (İGFA) -  Mevsimsel depresyonun en yaygın belirtilerinin artmış uyku ihtiyacı ile gündüz ağırlık hissi, yorgunluk, halsizlik, baş ağrısı veya başka fiziksel sorunlar, odaklanma ve düşünceyi toparlamakla ilgili sorunlar olduğu kaydediliyor. 

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Beyin Hastanesi Uzman Psikolog Sera Elbaşoğlu, mevsimsel depresyona yönelik tavsiyelerde bulundu. Sonbahar ve kış aylarında daha kısa günlerin ve daha az günün ışığının beyinde kimyasal bir takım  değişiklikler yaparak depresyon belirtilerine yol açtığını kaydeden Elbaşoğlu, "Ayrıca uykuyla ilgili bir hormon olan melatonin ile mevsimsel depresyonun bir ilişkisi olabileceği de düşünülmektedir. Mevsimlerin ve gün ışığının insan üzerinde birçok fizyolojik ve psikolojik etkisi vardır" dedi.

Elbaşoğlu, belirtiler arasında cinsel isteğin azalması, hamur işi ve tatlı gibi kan şekerini yükselten yiyeceklere yönelme ve kilo almanın yer aldığını kaydetti. Depresif süreçlerde genelde öncelikle diş fırçalama, banyo yapma gibi kişisel bakımın aksatılmaya başlandığını belirten Sera Elbaşoğlu, “Bu gibi kaybedilen günlük rutinlere planlı ve ölçülü şekilde yeniden dönmek önemlidir. Bozulan yemek düzenini sağlıklı hale getirmek, aktivite miktarını artırmak, aile ve arkadaşlarla vakit geçirmek, eskiden hoşlanılan aktiviteleri yapmak iyi gelecektir. Ayrıca tekrarlayıcı olumsuz düşüncelerden uzaklaşmaya çalışma da çok önemlidir" diye konuştu.