Tanıklara karekodlu bilgilendimre

Başarılı öğrencilere Manisa TSO'dan ödül

Başbuğ'dan ilk açıklama

Bursa'da Nilüferliler zehir solumak istemiyor

Macera ve doğa tutkunları Bursa’da buluştu

Memduh Büyükkılıç'tan 'Gaziler Günü' mesajı

'Kararlılık' tatbikatı başladı

Sakarya'da 'hayat nöbeti' sona erdi

TOGG Gemlik tesisinde iş kazası! 1 ölü

Vadi İzmit'te 55 daire ailelere yuva oldu

Tanıklara karekodlu bilgi...

Başarılı öğrencilere Mani...

Muğla GETOB genel kurula ...

"İhracatta hedefimiz büyü...

-Marmarabirlik ihracatta ...

Yükleniyor

Yükleniyor

Yükleniyor

Mevsimsel depresyon kadınlarda daha fazla görülüyor

Uzmanlar, mevsimsel depresyonun kadınlarda daha fazla görüldüğünü belirterek, hamur işi ve tatlı isteğinin depresyon habercisi olduğunu belirtti.

İSTANBUL (İGFA) -  Mevsimsel depresyonun en yaygın belirtilerinin artmış uyku ihtiyacı ile gündüz ağırlık hissi, yorgunluk, halsizlik, baş ağrısı veya başka fiziksel sorunlar, odaklanma ve düşünceyi toparlamakla ilgili sorunlar olduğu kaydediliyor. 

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Beyin Hastanesi Uzman Psikolog Sera Elbaşoğlu, mevsimsel depresyona yönelik tavsiyelerde bulundu. Sonbahar ve kış aylarında daha kısa günlerin ve daha az günün ışığının beyinde kimyasal bir takım  değişiklikler yaparak depresyon belirtilerine yol açtığını kaydeden Elbaşoğlu, "Ayrıca uykuyla ilgili bir hormon olan melatonin ile mevsimsel depresyonun bir ilişkisi olabileceği de düşünülmektedir. Mevsimlerin ve gün ışığının insan üzerinde birçok fizyolojik ve psikolojik etkisi vardır" dedi.

Elbaşoğlu, belirtiler arasında cinsel isteğin azalması, hamur işi ve tatlı gibi kan şekerini yükselten yiyeceklere yönelme ve kilo almanın yer aldığını kaydetti. Depresif süreçlerde genelde öncelikle diş fırçalama, banyo yapma gibi kişisel bakımın aksatılmaya başlandığını belirten Sera Elbaşoğlu, “Bu gibi kaybedilen günlük rutinlere planlı ve ölçülü şekilde yeniden dönmek önemlidir. Bozulan yemek düzenini sağlıklı hale getirmek, aktivite miktarını artırmak, aile ve arkadaşlarla vakit geçirmek, eskiden hoşlanılan aktiviteleri yapmak iyi gelecektir. Ayrıca tekrarlayıcı olumsuz düşüncelerden uzaklaşmaya çalışma da çok önemlidir" diye konuştu.